Участь у Всеукраїнському науково-практичному семінарі
з питань упровадження інклюзивної освіти
в діяльність дошкільних навчальних закладів
2017-01-26
26 січня методист з дошкільної освіти КЗ «ЖОІППО» ЖОР Завязун Тетяна Володимирівна взяла участь у Всеукраїнському науково-практичному семінарі з питань упровадження інклюзивної освіти в діяльність дошкільних навчальних закладів, який був проведено до Плану роботи Міністерства освіти і науки України.
Загальну інформацію щодо нормативно-правового забезпечення впровадження інклюзивної освіти у дошкільних навчальних закладах учасникам семінару надала Тамара Вікторівна Панасюк – начальник відділу дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України. Тамара Вікторівна зазначила, що в Україні на сучасному етапі відмічається тенденція до постійного зростання дітей з особливими потребами. Також проінформувала присутніх, що сьогодні в Україні в 79 ДНЗ відкрито 116 інклюзивних груп, де виховується 1764 дитини.Також в Україні 1514 ДНЗ мають статус спеціальних навчальних закладів, де виховується 62000 дітей.
Також на семінарі виступила Людмила Вікторівна Коваль – старший науковий співробітник, завідувач лабораторії проблем інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук з темою «Забезпечення корекційно-розвивального напрямку у навчальному процесі інклюзивного дошкільного закладу». Доповідач наголосила, що корекційно-розвивальна робота у освітньому процесі навчального закладу проходить ефективно лише тоді, коли на допомогу дитині приходить команда професіоналів.
До уваги учасників семінару був представлений виступ Інни Василівни Луценко - наукового співробітника лабораторії проблем інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки НАПН України на тему «Організаційно-методичні умови запровадження інклюзивної освіти в дошкільному навчальному закладі». Доповідач поділилася результатами експериментальної роботи по технології «Крок за кроком», яка проводилася на базі дошкільних навчальних закладах Запорізької області.
Учасники заходу обмінялися думками щодо заданої теми, поділилися власними доробками з даної проблеми та висловили свої побажання представникам Міністерства освіти і науки України про надання більш грунтовних методичних рекомендацій щодо ефективної організації навчально - виховного процесу по впровадженню інклюзивної освіти у дошкільних навчальних закладах.